Breaking News
Home / כללי / מעבר למילים סרטו של אמיר פרלמן

מעבר למילים סרטו של אמיר פרלמן

Rate this post

סרטו של אמיר פרלמן מעבר למילים עוסק בניגון המקודש ביהדות. פרלמן נגן כלי מיתר וירטואוז מוכר, החל להופיע בארץ ובעולם בתחילת שנות התשעים בהרכבי ג׳ז ומוזיקת עולם. פרלמן הקדיש כעשור שלם לעיבודים של מוזיקה מהמסורת היהודית, בסרט מרגש ויוצא דופן זה פרלמן מוציא אותנו למסע אל תוך ההסטוריה של הניגון אך גם לתוך הנפש.

הניגון תמיד היה חלק מהווי תרבותי חברתי ודתי, בכל קהילות ישראל נמצא יחוד ולחנים המהווים חלק מהזהות של הקהילה, סרטו של אמיר פרלמן הנה יצירה אוטנטית מאוד אישית ונוגעת בכולנו. לפניכם כתבה ממוסף שבת של הילי מויאל על רשמים מפגישה בביתו של היוצר בעקבות זכיה בפרס ראשון בפסטיבל עין יהודית באשקלון של סרטו של אמיר פרלמן מעבר למילים.

לקריאת המאמר המלא לחצו כאן אמיר פרלמן מצייר את הנפש

אמיר פרלמן בהופעה מתוך סרטו של אמיר פרלמן מעבר למילים

אחרי עשור בו פרלמן התגורר בחו״ל והופיע בפסטיבלים ומועדוני ג׳ז בעיקר באירופה, פרלמן חזר לארץ הסרט הנו סיכום של העשור השלישי לחייו אותו הקדיש לחקר הניגון כצורת פולחן, להוראת מוסיקה ואף כתב תכנית לימודים לבגרות המתמקדת במוזיקה המסורתית של קהילות ישראל עבור רשת ברנקו וייס. 

סרטו של אמיר פרלמן מעבר למילים יצא לאחר שני אלבומים של אנסמבל שירה חדשה לירושלים אותו הקים בשנת 2009, הרכב זה פעל כתשע שנים ואת שני האלבומים ניתן למצוא בחברת מגדה הישראלית. 

לפניכם ביצוע אישי ״על הרגע״ לאחד משירי השבת שזכו לכל כך הרבה גרסאות ומושרים על שולחן השבת בכל קהילות ישראל, הניגון לא בוצע בסרטו של אמיר פרלמן מעבר למילים אך תוכלו להאזין לביצוע לניגון זה באלבום תפילות מעבר למילים.

עבור סקרנים שמעוניינים לטעם כמה דקות מהסרט מעבר למילים נצרף את הטריילר לסרט, ואת הסרט המלא ניתן למצוא באוזן השלישית שהוציאה את סרטו וכן ארבעה מאלבומיו. ״רוח מזרחית״ת ״שלוה״ , אנסמבל שירה חדשה לירושלים״ ו״תפילות מעבר למילים״. מלבד אלבומים אלה פרלמן הוציא ששה אלבומים נוספים בשנות עבודתו באירופה במסגרת הטריו הנושא את שמו ובשיתוף פעולה עם מוזיקאים מהולנד וצרפת שם התגורר בשנות התשעים.

לקריאה נוספת על אמיר פרלמן כמוסיקאי ומלחין אמיר פרלמן בויקיפדיה 

לצפיה בגלריית תמונות של אמיר וחברים מהרכבים שונים לחצו כאן 

About amirwp3